fredag den 1. august 2008

Så rider jeg også på blog-bølgen

Ja man hører jo alle modedullerne snakke om blogs, så det vil jeg da også se hvad er for noget.

Så velkommen til min verden... som nu jeg tænker over det, slet ikke er noget særlig. Men den er der da heldigvis.

Jeg sidder her i sofaen i Sverige og kigger på mine to dovne katte, mens jeg forsøger at finde ud af hvad jeg i det hele taget vil sige i dette indlæg.
Ting har det nu med at lyde bedre inde i mit hoved end når det kommer ud.

At være svensker er nu ikke så ringe endda (og idet jeg skriver dette ringer en svensk kollega på døren og overrækker en pose friskfanget makreller - mums fillibabba).
Her er simpelthen den skønneste natur og de flinkeste mennesker og selvom jeg i starten fattede hat af hvad der blev sagt omkring mig så har jeg hele tiden følt at jeg hørte til.
Men nu er små byer også lige noget for mig.
Det eneste jeg ik lige kan vænne mig til er badning i søer. Ydrk! Men jeg har dog været i for første gang og jeg vil ikke benægte at det nok kommer at ske igen på et tidspunkt. Men det blir nok aldrig det jeg sukker efter.

Jobbet er ok - ok på den måde at hvis det ikke var for kollegaerne så var jeg der ikke længere. Vi har simpelthen et skønt sammenhold.
At være teknisk supporter er ikke det job man drømmer om som barn, med mindre man drømmer om et job med lousy løn og lange arbejdstider, for så er det da lige sagen.
Efter at være kommet herop (feb. 07) har jeg fundet ud af hvor fantastisk det er at være dansker. Vi sidder skandinavian samlet, Sverige, Norge, Finland og Danmark.
Bortset fra finnerne som nu også er nogle sociale skabninger, så er de andre da (med undtagelser selvfølgelig) nogle dødbidere.
På jobbet er vi danskere folkeskolens ustyrlige 3. klasse. Vi er selvfølgelig professionelle når telefonen ringer, men lige så snart der er lagt på, så er det pik, patter og mobning af den sjove slags. Vi har det hyggeligt og det kan mærkes på humøret - og også på dem fra de andre lande, som konsekvent søger hen til vores lille forsamling.
Og i fritiden mødes vi også til grillning, filmaftener osv.

Vi har det sgu godt.
Jeg har det sgu godt.

... Idag.