mandag den 12. juli 2010

Gl.dags dansk trofast ret

Hvis der er noget man ikke går galt i byen med, så er det koteletter i fad. Alle kan lide det og selv min kæreste som er lidt skæptisk ang. mad, kastede det i sig :)



Man tager simpelthen 500g koteletter, bruner dem et par min på hver side og smider dem i et ildfast fad.

På en pande steger man 450g champignon i kvarte, 1 finthakket zittaurløg, 2 finthakkede fed hvidløg, 2 små gule pebre i strimler og 1 pakke bacon i tern.

Når det har stegt et par min. så tilsætter man en dåse hakkede tomater og en lille pakke madlavningsfløde (hvor halvdelen først er rystet op med 1 spsk mel).

Der smages til med salt, peber, paprika og cayennepeber.

Lad det småkoge et par min. og hæld det så over koteletter så de er godt dækket.

Smides i ovnen i 25min ved 200grader.

MUMS!

Ingen kommentarer: