torsdag den 14. april 2011

Bøf i svøb

Er ved at tømme fryseren for at gøre klar til en ½ gris og jeg faldt over noget hakket oksekød. Jeg er dog ved så småt at være træt af pasta med kødsovs så jeg gik på udkig på internettet for at finde noget alternativt.

Og det gjorde jeg.. og lækkert var det også :D




500g Hakket oksekød blandet med 1 hakket rød peber formet til 4 bøffer. Bacon vikles rundt om og en skive ost smides på toppen.
Under osten er bøffen krydret med salt og peber og ovenpå osten er der drysset paprika.

En tur i ovnen ved 200 grader i 30 min og den overskydende saft laves til sovs med den resterende bacon. Jeg valgte at servere det med pomfritter.

Kæresten var helt vild med det, men jeg tror mere at det var fordi han fik bacon både om bøffen og i sovsen :P

2 kommentarer:

Line Nielsen sagde ...

Årrh hvor ser det godt ud!! Skal bestemt prøves en dag :)

Litzy sagde ...

Jeg kan kun anbefale det - smager virkelig syndigt godt :)