mandag den 22. august 2011

Berlin!?

Så har vi bestemt os - I december smutter vi en uge til Berlin.
Wuhuuu!

Men hvad skal vi se?
Hvor skal vi handle?
Hvad/hvor skal vi spise?

Fortæl fortæl og hvis du selv har været afsted, så link rigtig gerne til din blog hvor jeg kan læse dine oplevelser :)

Ih hvor jeg glæder mig. Har aldrig været i Berlin før, så det skal nok blive spændende.
Lige nu overvejer vi hotelmæssigt mellem et alm. hotel eller tage en med eget køkken nu når vi skal være der i en uge.

Nogle hoteller i kan anbefale?

12 kommentarer:

J'adore blog sagde ...

Bare det var mig der skulle til Berlin :-) Rigtig god tur :-)

Christina Bugge sagde ...

Jeg var i Berlin sidste år og vil super gerne afsted igen :)

Piskeriset sagde ...

Smut ind og kig på indlæggene i min Berlin-kategori ;-)

http://piskeriset.dk/category/berlin/

Litzy sagde ...

Tusind tak for linket Piske - har læst det hele to gange nu og skraldgrinede over agurken :P

Hvor hentede du alle dine oplysninger henne inden i tog afsted?

Litzy sagde ...

Stina - du har ikke skrevet om det på din blog vel?

Litzy sagde ...

J'adore - Jamen du kommer jo med, lige her på min blog ;0)

Anonym sagde ...

Leonardo Hotel kan anbefales. Det er billigt, ligger godt og så er værelserne pæne. :) Der er så ikke eget køkken, men mad i Berlin er generelt ret billigt, synes jeg. :)

Du skal self. i "dm" og købe neglelak og så et smut forbi H&M og sådan.. Der er nogle kroner at spare. :)

Ellers så skal man tage den store turist-tur og huske at hoppe på sightseeing busserne. De er den billigste måde at komme rundt på, hvis man skal på den store tur i løbet af dagen.. :)

Satser på selv at skulle til Berlin igen til Jul.

Piskeriset sagde ...

Jeg surfede bare på nettet og kiggede i en række online-rejseguides :-)

Anonym sagde ...

der går en bus til almindelig takst tror det er 125, så kan man se alle seværdigheder (Bygninger)
som "man" skal se,
og så kan det godt betale sig at købe en billet til bus og tog? fra første dag, man får god brug for det.
vi har været i berlin, mange gange, og prøv et værelse med morgenmad /hotel=, der er så mange gode og billige spisesteder, og billigere end i danmark.
vi tager til berlin i noovember, til poul pott konsert

Litzy sagde ...

Tak for de gode tips - dem tager vi til os.

Årsagen til at vi vælger hotel med køkken er nu ikke fordi vi vil spare penge - vi elsker bare at gå amok i supermarkeder i fremmede lande og så lave mærkelig mad :P
Vi skal skam nok komme ud og spise en hel masse.

Marie Holm sagde ...

Her er et par billeder fra vores tur til Berlin sidste efterår, måske det kan inspirere lidt:

http://misha-midnightshadow.blogspot.com/2010/10/nach-hause.html

http://misha-midnightshadow.blogspot.com/2010/10/berlin-zoo.html

Litzy sagde ...

Tak for links Marie - ser super hyggeligt ud :)