torsdag den 3. november 2011

Halloween - The cake

Red velvet cupcakes - hvis der er noget der hører Halloween til, så er det blodrøde cupcakes.



Inden bagningen lavede jeg mig en gang google og hos denne fantastiske blogger fandt jeg den jeg skulle bruge.
Opskriften kan i finde HER, men i kan også læse videre med mine få ændringer:

  • 3,5 dl sukker 
  • 2 æg
  • 3,5 dl mel
  • 1 tsk natron
  • 0,5 tsk salt
  • 1 spsk kakao
  • 3 spsk vaniljesukker
  • 1 spsk hvidvinseddike
  • 1 dl madolie
  • 0,5 dl fløde
  • 2 dl creme fraiche
  • 2 spsk rød frugtfarve


    Sukker og æg piskes sammen. Alle tørre ingredienser blandes sammen og de våde tilsættes. Rør det hele godt sammen. Tilsæt frugtfarven til sidst.
    Hæld i muffinsforme og kom i ovnen i ca. 15 min ved 175 grader.
Topping:

  • 400 g Philadelphia ost
  • 6 dl flourmelis
  • 2 spsk vaniljesukker

    Piskes sammen og kommes ovenpå de helt kolde cupcakes.
Og så lige et enkelt insider billede... måms de var gode!


2 kommentarer:

J'adore blog sagde ...

Lækker kage :-)

Litzy sagde ...

Den var også hurtigt væk :)